درباره جراحی لیزر چشم

امروزه جراحی لیزر چشم ، یکی از متداول ترین و مرسوم ترین روش ها برای درمان انواع بیماری های چشمی در بین مردم شناخته شده است. ( بهترین جراح چشم )

همانطور که می دانید بسیاری از مردم در معرض بیماری های چشمی هستند یا به آن دچار شده اند و ممکن است ذهن خیلی ها را درگیر این موضوع کرده باشد که برای رهایی از عینک زدن، که مشکل خیلی از جوانان این دوره هست، و همچنین برای برطرف کردن تاری چشم خود چکار باید کرد؟

برای این منظور می توان از جراحی لیزر چشم استفاده کرد که طول درمان را نیز کوتاه تر می کند.

جراحی لیزر چشم

طریقه انجام جراحی لیزر چشم

این عمل برخلاف تصور خیلی از مردم کاملا بی درد و نقص است و با کیفیت بالایی انجام می شود و نهایتا برای این عمل بین ۱۵ تا ۲۰ دقیقه

زمان لازم است. همچنین پس از چند ساعت تا چند روز می توانید دید بسیار عالی داشته باشید.

شاید این سوال برای شما به وجود آمده باشد که آیا این روش برای همه افراد مناسب است؟

باید به این نکته توجه داشته باشید که تشخیص آن باید توسط متخصص چشم صورت گیرد و اگر شرایط لازم را نداشته باشید نمی توانید از این روش استفاده

کنید. از روش هایی مانند کاشت لنز برای بیمارانی که خطای چشم آنها زیاد بوده یا از قرنیه غیر معقولی برخوردارند استفاده می شود.

ویژگی هایی که باید برای انجام این جراحی در نظر گرفت عبارتند از :

  • جراحی برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می شود.
  • به مدت یکسال دید شما هیچ تغییری نکرده باشد.
  • در وضعیت جسمانی سالمی باشید.

چنانچه این ویژگی ها را دارا بودید متخصص چشم با انجام آزمایش های مربوطه بهترین روش را برای شما در نظر می گیرد.

جراحی لیزر چشم

نکاتی که قبل از جراحی باید به آن اشاره کرد :

  • استفاده از لنز را باید حداقل تا ۳ هفته قبل از عمل متوقف نمایید.
  • پیش از آزمایش قطره هایی برای شما تجویز می شود که ممکن است کمی مردمک چشمتان را گشاد کند؛ به همین دلیل به مدت چند ساعت از انجام فعالیت هایی همچون رانندگی خودداری نمایید.
  • مواردی که بعد از عمل باید به آن اشاره کرد :
  • حتما بین ۱ تا ۳ روز استراحت داشته باشید چون ممکن است در این زمان احساس خارش، سوزش یا حتی وجود داشتن شی در چشمان خود داشته باشید که کاملا طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

بهترین مزایای جراحی لیزر چشم

این روش یکی از بهترین روش ها برای درمان انواع بیماری های چشمی مورد توجه قرار گرفته است. همچنین هزینه آن مناسب بوده و دوران نقاهت خیلی

کوتاه است. لازم به ذکر است جراحی لیزر چشم تنها پس از صلاحدید جراح چشم صورت می گیرد و ممکن است برای همه افراد مناسب نباشد.

 

دکتر آراز محمدزاده یکی از بهترین متخصصین چشم پزشکی در تبریز هستند که از جمله فعالیت های ایشان در زمینه چشم پزشکی عبارتند از :

  1. جراحی لیزیک
  2. آب مروارید
  3. جراحی زیبایی پلک

و انواع جراحی های شبکیه همچون پاره شدن شبکیه ، لیزر شبکیه و لیزر مگس پران.